barcelona, lagom billig öl och träning.

jag fortsätter på samma sätt jag.

spanskan gick bättre än väntat. som vanligt hade jag ju förstorat upp det. skärpning säger jag. höll dock på att bli utslängd eftersom jag sa att jag hejar på fc barcelona. visade ju sig att läraren är real madridfan! inte bra alls kan man ju säga, men jag fick stanna ändå. nu vet nog de i klassen iaf att jag är tjejen från sverige som gillar barcelona då fnissandet ekade mellan väggarna i klassrummet. 

träningslokalen, som är gratis att utnyttja, är enorm och sjukt bra! i förrgår (tisdag) var jag på träning. en och en halv timme blev det allt! ab lab, yoga och sen 20/20/20 (som i detta fallet blev 10/10/10). det är nämligen försöksperiod denna veckan så passen är endast en halvtimme, men det var lagom! ab lab, som för övrigt är ett väldigt roligt namn, är som vår core; yoga är yoga, stretch stretch; och 20/20/20 är tjugo minuter kondition, tjugo minuter styrka och sista tjugo vet jag inte. träningsvärk undrar ni? svar: positivt! har fortfarande träningsvärk och idag är det torsdag!

ölen här är skitbillig! igår var vi på ett ställe som hade inhemsk öl för en dollar! det är sju kronor det. vi gillade läget kan jag ju säga. inhemsk öl innebär budweiser mer eller mindre och det betyder vattnig, men okej öl. vattnet betyder dock att man blir riktigt kissenödig! men för en dollar per öl så kan man stå ut med att springa på toa en stup i kvarten. vi var ett gött gäng som hängde på puben där och sen drog hemåt. fler såna kvällar, ja tack!

ikväll vet jag inte riktigt vad som händer. antagligen ut en runda och dricka öl dooowntooown. (den där låten är farlig! fastnar direkt.) börjar inte förrän elva imorgon och sitta och häcka på rummet är ingen bra idé för tillfället. rastlösheten slår till på ett annat sätt här. go out and live! för jag har hört att man bara lever en gång. myt eller inte, det kvittar. ta vara på det! därför ska vi kanske åka till charlotte i helgen. det är en styck stor stad som vi verkligen borde se. tydligen spelar carolina panthers där (amerikansk fotboll för den som inte är så insatt). får se om det går ngn hemmamatch då, hade ju varit gaaaanska så nice annars!

jag får börja betala för spotify. illa.

annat nu. haj kaj.

Kommentarer
Postat av: Isabell

Skitunge vilket liv du har....

2009-08-28 @ 21:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0