red cups, roomie and pizza.

igår var första dagen på orientation week och vi fick flytta in. mina aningar om att jag skulle dela rum med en fransk tjej visade sig vara riktiga, men än så länge är hon mkt trevlig! hon fixade ju internet åt mig, så jag gillar't.

första dagen blev också en dag som gjorde alla fördomar sanna! först pizza och läsk och grejer för att mingla, läsken serverades i vanliga genomskinliga muggar. helt plötsligt ser vi dock dem: de klassiska röda muggarna hade kommit fram! jag vet att det är väldigt collegefilm, men skitkul var det allt. rugbylaget sprang runt och försökte värva medlemmar och bjöd alla internationella studenter på fest. vi fyra svenskar  plus våra tre nyfunna irländska vänner nappade direkt på förslaget och vid åtta pm blev vi upphämtade utanför philip-hawkins residence. jag bor för övrigt i hawkinsdelen. skitkul var det och som i filmerna var det dessutom: beerpong, slitet hus och bbq på baksidan. vi fick skjuts hem av en designated driver som visade oss downtown och var vi skulle gå och inte. härligt värre!

nu klockan åtta, om trekvart här, ska vi ner och börja en späckad dag med id-kortstagning, wal-mart och en mängd andra ting. ska bli skönt att fixa lite till rummet som just nu är ungefär till samma utseende som en fängelsecell. en bild på v på stranden på mallorca underlättar, men inte mer. lampor och annat fix får det bli! här var det tänkt att det skulle komma bilder, men det får bli efter att internet har blivit lite snabbare med hjälp av en styck kabel som behövs. då kommer alla komma på en gång ska ni se!!

so far so good. I think we're gonna like it! /L.

Kommentarer
Postat av: Frida

"Like"

2009-08-18 @ 16:47:50
Postat av: lisa

är det nya facebook, att likea på bloggarna ist? ;)

2009-08-18 @ 20:55:56
URL: http://lisaoverdar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0