skola, biljettköp och fotboll.

konstaterandet fortsätter:

   vi får rätt mkt grejer från skolan. budget cuts, yeah right. vi får träna gratis på ett jätteställe med trampmaskiner, löpband, klasser så som ab lab och boot camp, gym och listan kan bli längre. mat får vi ju också och boende. kan kanske säga att det är skönt att gå till matsalen, plocka från buffén och sen bara ställa disken på ett rullband. det faktum att det finns ett dignande dessertbord och våfflor som järnet gör så att UNCG trycks i är ju inte fel heller. yes, jag tror det är hej himlen ;)

   skolan fungerar lite annorlunda mot kära sverige. du får bara missa tre (3) lektioner på hela terminen, missar du fler än sex (6) så får du ett f. inte vidare skoj, speciellt inte eftersom jag hade lektioner måndag, onsdag och fredag klockan åtta (8)! ja, det blev skifte på det nu. orkar inte gå upp så tidigt så ofta nej. så nu har jag ändrat kurs igen vilket leder mig till nästa punkt.

   kurser kan addas och droppas lite hur som nu första veckan. lite smågalet är det, men ganska gött; om man inte känner för en viss kurs så kan man ta bort den och välja en annan. om där nu är kvar platser, har varit lite si och så med det.

   de har ryska här! jio, jag valde det minsann. verkar intressant.kan ju vara nyttigt i framtiden, eller iaf intalar jag mig det.

   jag ska lära mig spela en irländsk sport med namnet camogie. grainne, en mkt trevlig och smått galen irländska, betalade hundra dollar extra för att få med sig fem slagträn till sporten camogie (älskar det ordet!). jag fick vara med i laget direkt. bollkänslan kanske utstrålas på ngt sätt. ehm, ja, ironi. det är svårt att förklara eftersom jag inte har spelat det själv än, men det låter roligt! camogie, camogie, camogie

   biljettköpet då undrar ni nu kanske. saken är den att det anordnas en tripp till myrtle beach i south carolina och biljetter till den införskaffades idag. nästa helg igen, august 5-7th (international yeah) åker vi dit. den sjunde är det nämligen labor day så vi är lediga! ska bli skönt att hänga vid en strand några dagar.

   fotboll har vi också kollat på. trevligt men inte så roliga matcher. alltid kul att checka arenan, den är häftig för att vara collegefotboll.

okej, nu kommer bilderna. det blir lite blandat och det har inte tagits så många bilder, men ändå. enjoy!
på tal om bilderna så innehåller de: (och ni måste så klart klicka på den för att se den i större version)



jelly beans, odrickbar pepsi körsbär, stora bilar, min sida av rummet, oreos (goda kakor!), röda muggen och waffle house. johanna kom också med när hon hanterade två datorer samtidigt!

blev inte så bra som jag hade tänkt mig, men ni får hålla tillgodo så länge. ska nog hitta ett redigt bra sätt att ladda upp kort på! får kanske börja med att ta några också då.

go spartans!
signing out.

Kommentarer
Postat av: Frida

Coolt med ryska!!! Och du verkar inte direkt lida du... gött!

2009-08-25 @ 17:27:11
Postat av: Isabell

Någon verkar leva livet hehe låter riktigt gött och roligt fortsätt med det kramar

2009-08-26 @ 09:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0