Det är gala. Jag gillar det.

Idag är det söndag. Imorgon är det måndag. Dagen efter det så är det tisdag och det är den 24 november. När klockan slår 22.00 den tisdagen så rullar en buss iväg från Greensboro. Destination: New York City! Där ska tre dagar spenderas med shopping, sightseeing och musikal. Bland annat. Det är ju trots allt Det Stora Äpplet vi pratar om. Det kommer bli underbart.

Innan dess ska det hinnas med saker. Några ynka lektioner som jag inte bryr mig nämnvärt om och så ska det ju packas och sånt där. Tvättas också. Ett välfyllt bankkonto så att man inte behöver packa utan kan köpa allt där hade jag föredragit. Engångsplagg liksom. En idé.

Vi har hunnit med en del denna veckan. Det har blivit ganska mkt fest, men det är ju trots allt nästsista veckan i Greensboro.

Torsdagen var skitkul! Förgalej i Sean och Connors rum som vanligt och sen drog vi till Green Street som vanligt. Riktigt kul! Pizza och fyllesnack utanför kära I-House som vanligt. Orkade dra mig upp till ryskan några timmar senare och var väldigt nöjd att jag inte hade spanska som jag annars brukar ha.

Papa John's pizza är grym. Den fick inleda kvällen. Den fortsatte sedan med ett biobesök. Twilight: New Moon stod på schemat. Konstateranden angående detta:

  1. Tonårsflickor har ganska gälla röster.
  2. Robert Pattinson framkallar lätt dessa röster.
  3. Jacob är riktigt snygg när han inte längre har långt hår.
  4. Tonårsflickor har inte heller riktigt bra förståelse för när man ska skratta eller inte.
  5. Vampyrer och varulvar är inte riktigt bästa amigos.
  6. Det är hysteri med New Moon här. Den sändes i 6 salonger parallellt.
  7. Jag borde ha läst böckerna.

Skön fredag med andra ord. Somnade gott på kvällen.
Uppvaknande klockan halv elva. Friendly Center för att införskaffa presenter till födelsedagsbarnen Grainne och Sofie. Vi hittar fortfarande inte JCrew, men Victoria's Secret har bra presenter. Fina kartonger också.

Italiensk restaurang sedan för att fira. Mkt välsmakande.

Irländskornas lya nästa. Riktigt attans skoj kväll! Vi hamnade till slut på Green Street igen och röjde riktigt på dansgolvet. Väldigt skoj kväll som slutade i lobbyn i I-House som vanligt.

Idag är det söndag. Det betyder att jag har söndagat. Vaknade kvart över tio. Varför när man får sova länge? Jag har inte rört mig så mkt mer idag än soffan, the caf och min säng. Sådana dagar behövs. Nu är det laddning som gäller. New York, New York.

Vemod. Jag åker snart hem.

Idag är det söndag. Imorgon är det måndag och dagen efter det är det tisdag. Det går snabbt. Snart är det den 3 december också. Då är det semiformal. Limo, champagne och kanapeer! Gala. Önskar att jag kunde säga Som vanligt! på denna också!




Walk Idiot Walk.

Kommentarer
Postat av: Daniela

Kan tänka mig att New Moon-hysterin är total! Ja du borde läsa böckerna, New moon boken är jättebra =) Ha det kanon i NEW YORK!!

2009-11-28 @ 08:51:58
Postat av: ullah

hihi.. åja, det blir nog bra när du kommer hem... hmm är new moon något att rekommendera? massa varulvar och sånt är inte rikitigt mitt call. Puss:)

2009-12-01 @ 19:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0