Strax fler nyheter, men först lite reklam.

En öl hemma sen till den som vet vart rubriken är ifrån. Jag vet, den kan komma ifrån varje nyhetsinslag, men jag tänker på ett speciellt..

Jag vet att det är yesterday's news men jag tycker ändå att vi idag såhär på morgonkvisten prata om vad man kan göra för arton tusen (18 000) svenska kronor. Det lever kvar i min lilla värld (som vi alla vet är lite speciell..)

Man kan till exempel: (som sagt, i min värld och ur mitt perspektiv)

- arbeta en månad och få ut pengar nästa (så kallad månadslön)
- förbättra ett antal barns framtid
- ge gamlingarna i gemet ngt lite extra
- köpa en halvdan bil och ta sig runt och se saker
- ge sig ut i världen och resa. Speciellt om man redan är utomlands. Man kan även spara dem och resa runt och träffa personer som man har träffat utomlands innan eller åka och hälsa på vänner som brukar vara hemmavid men som ska bege sig ut i världen.
- köpa massor av julklappar (Ge tillbaka är väl alltid en fin sak?)
- köpa en hundvalp
- inredning kan man få en del av på IKEA
- gå på en massa fina middagar med trevligt sällskap
- bjuda folk på drinkar (Ja, här kan det bli en hel del. Tänk såhär: 1 dollar är 7 svenska kronor. En drink kostar cirkus 5 dollar. Om en ekvation så önskas kan ni antingen fråga jultomten genom att skriva det på er wishlist eller så lägger ni in en liten kommentar.Ja, jag jämförde mig själv mer eller mindre med tomten nu.Sin?)
- en ny garderob. Inte bara möbeln då utan kläder också.
- konst om man är intresserad av det
- ge dem till välgörenhet om man är en sådan person.
- mat för några månader. Om man nu inte är en familj på 10 pers utan en enda student..

Eller så kan man köpa TÄNKEHATTAR! Fina tänkehattar visserligen, bara titta på bilden, och ännu finare är dem eftersom det är en viss Auntie Bitte som har gjort dem. Bitte är allt häftig. En som dock inte är det är Kristiina Kosunen-Eriksson. Bara för att man är ett stycke kommunalråd så går det ju faktiskt inte att göra helt hur som helst. Det luktar lite Sölve. Citron, kom och gräv!

Det är ju pinsamt att Laholm ska ha en sån människa som inte direkt har alla hönor hemma; päror i tanken; indianer i kanoten; chips i påsen; champinjoner (eller ananas om man hellre vill ha det) på pizzan. Man kan även köra ett litet jultema då det snart vankas jul i stugorna: hon har inte alla renar på fjället; klappar i säcken eller kottar i granen. Hjulet snurrar liksom, men hamstern den är död. Lampan är tänd men jag kan säkert säga att ingen är hemma. Bara skum, ingen öl. Hon har nog inte heller särskilt många högskolepoäng. Jag kan även säga, för att återgå till jultemat plus att jag kan nämna den nya favoriten:

Tomtarna har barrikaderat sig på loftet!


Ja, jag vet, nu gick jag till överdrift igen med alla dessa uttryck, men vi är ju i min värld som sagt. Hon är inte världens smartaste person direkt och hon ger en en anledning att skämmas ett uns över vart man kommer ifrån.

Annars då? Jag har varit på födelsedagsmiddag på ett steakhouse ikväll. Jag är mätt som ett svin. Är inget svin än och har ingen swiney heller. Ingen knorr alltså. Swiney är svininfluensan här. Swiney låter bättre än svininfluensa. I min värld. I alla fall, vi har firat Sean som nu är 25 år. Vi börjar bli till åren här.

Imorgon är det torsdag.

Jag har införskaffat mig en biljett till Phantom of the Opera. Ja, ni läste rätt: Lisa ska gå på musikal! Första gången och då slår jag till på stort. Jag åker till Det Stora Äpplet och går på Broadway och hela kitet. Ska det göras ska det göras ordentligt! Inget lagom här. Det är passé.

Flummigt inlägg. Mätt mage, ösregn hela dagen och en massa vatten överallt plus en Budweiser gör att det blir såhär.

Kom snart tillbaka in i min värld - Ni som vågar, vill och kan!

Kommentarer
Postat av: vera

underbart!

2009-11-12 @ 20:11:35
Postat av: Isabell

ÄLskar dina inlägg alltid lika kul att läsa...en liten tanke bara; hon hade kanske en tanke bakom detta handlande hehe hon satte iaf laholm på kartan det e inte fy skam...saknar

2009-11-14 @ 16:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0