Take a retarded walk on the wild side.


Alte Schwede, tiden går verkligen fort när man har roligt. Det är mindre än en månad tills jag åker hem..

Tillbaka till konstateranden: I know you want'em.

IKEA är ett underbart ställe! Speciellt när man är utomlands. Det ser ut exakt som hemma och restaurangen har köttbullar med mos och gräddsås. Och lingonsylten sen! Denna gudagåva. Till och med en viss britt var salig! Vilken syn det måste ha varit, tre svenskar helt lyriska över allting! Underbart säger jag bara. Det finns dessutom en butik utanför som säljer svensk mat. Det blev Marabouchoklad i mängder (dock inte bara till mig), pepparkakor och salta fiskar. Salta fiskar, jaa tack!

Charlotte är lite bättre än Greensboro. Lite livligare och mer som en stad som vi tänker det, men ändå inte.

Vi åt på Hooters. Need I say more?

Köra bil är kul!

Okej, väl tillbaka i Greensboring. Det är inte så boring längre nu när vi har kommit på hur kort tid vi har kvar och allt vi måste göra. Såå, vad har vi gjort?

Camogie är en kul, irländsk sport som inkluderar träklubbor, en hård basebolliknande boll och tacklingar! Riktigt skoj. Vi spelade tills vi inte riktigt såg bollen längre vilket gjorde det hela lite mer intressant!

Fotbollsmatcher gånger två med 10 mål för de internationella båda gångerna gör fotboll roligt att titta på. De blåser dessutom av en egentligen 45 minuter lång match efter att det 10:e målet är gjort för att inte förnedra det andra laget alltför mkt. Gala!

Dricka öl på Old Town borde vi ha gjort fler gånger. God 2-dollarsöl och en jukebox med härlig musik - vad mer kan man önska sig?

Det är vår sista ordentliga torsdag här ikväll. Galet! Kommer bli en spännande kväll, speciellt eftersom det är ett möte inför New Yorkresan kl. 9 pm. Vem är så dum att de lägger ett möte när det ska vara pregaming vid den tiden?

Tre parties att välja på denna lördagen. Främst ska vi fira Grainne och Sofie som fyller 21 respektive 22 år.

New Moon har premiär inatt och vi ska gå och kolla på den imorgon kväll. Japp.

Tradigt inlägg - well, well.

Tydligen går jag på ett retarded sätt! Korta steg och jag-vet-inte-vad. Försöker de säga mig ngt?!

För att muntra upp er: Jag fick 24 av 25 på min Contemporary Poetry exam. Dunk-i-ryggen till Lisa!

Muntra-upp-II: Jag åker till New York nästa vecka och sen den 10 december åker jag till St. Thomas. Visst blev ni mkt gladare nu!?

Muntra-upp-III: Sen kommer jag ju hem den 19:e. Det blir ni väl oeeerhört glada över?! På lilljulafton blir det därför detta:







Cheerio!






Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, inlägg! Gött gött!

2009-11-20 @ 18:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0