Frityr, fest och fair.


Fest är skoj. Det har blivit en del av den varan här och definitivt förra helgen, men denna blev det lugnt. Konstigt nog kände jag inte för att gå på fest, men när jag ser bilderna idag så önskar jag att jag hade gått. Det såg attans roligt ut. Det kommer väl förhoppningsvis fler.

Halloween är nästa helg. Det är stort i staterna kan jag nämna. Pumpaförsäljning och godis överallt. Ska bli kul att se hur Campusfolket kommer se ut nästa helg!

State Fair. Det är Bonden i Stan på en stooor skala. Där kan man se grisar, ankor och getter racea. Man kan även titta på djur som jag aldrig sett förr: kor, hästar, getter, åsnor, grisar med några kultingar. Helt fascinerande! Vad damen bakom gör vet jag inte?! Man kan även titta på bilar som kör runt och krockar med varandra i en tävling som kalla Demolition Derby. Det var roligt! Speciellt när det blev en rejäl smäll och det kom rök från bilarna. Boom boom pow!




På en State Fair är även nästintill allting friterat. Du kan hitta Mac n' Cheese, deg och Oreos (kakor) som är friterat! En tugga var okej, sen räckte det för mig. Hur tänker dem? "Ja, meeeeer feeeett!"

Mat överallt var det alltså. Turkey legs var överallt också. Kalkon, mums! De var gigantiska men goda.



Väldigt amerikanskt är det. Det sa Jason iaf.



Några av de andra ( Johanna, Malene, Linda och Sofie) åkte till Miami, FL. Jag åkte på State Fair!


Nåväl, det har inte hänt så mkt mer här. Det är det vanliga. Har klarat alla prov hittills. Livet fortsätter. Förutom en grej:

Vi har bokat en resa till SAINT THOMAS! Den 10 december är det hej då Greensboro, haj haj one of the US Virgin Islands! Brun tills jag kommer hem? Ja, det tror jag allt!


Tjing.

Kommentarer
Postat av: Frida

jag kommer att vara vitare än någonsin när jag återvänder till campus, men jag är glad för din skull :P

2009-10-26 @ 13:06:49
Postat av: ullah

Jasså det blev en liten semester resa ändå? hur är sankt tomas då? när EXAKT kommer du hem då? vi kan se på rögle när du kommer hem :DD (dubbel haka) puss lisa min!

2009-10-26 @ 16:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0