konsert, stöld och pang pang.



En helg har gått förbi snabbt som attan och nu blir det dags att summera.

Torsdagskvällen var rolig som fanders! Green Street är roligt så länge man går allra längst upp och inte stannar nere. När man sedan kommer tillbaka till I-House så är det fruktansvärt mumsigt att beställa pizza och ännu roligare att se Johanna och Max swoppa kläder. Max i Johannas klänning är en syn! Konstigt, och roligt, nog har crossdressing blivit ngt som återkommer framåt partykvällarna. Inga drinkar inblandade?!

Crossdressing har för övrigt funnits längre än vi kan ana. William Shakespeare skrev om det. Thomas Middleton likaså. Läs "The Roaring Girl" så kan ni se det.

Att ha en RA (typ korridorsskötare, fast vår är mer som en babysitter) som får svininfluensan och måste åka hem är perfekt när man vill ha förfest och egentligen inte får vara fler än sex personer på rummet. Detta är en av anledningarna till att ovanstående ( Se Torsdagskvällen..) konstaterande är sant! Speciellt när fjärde våningens RA verkligen inte gillar att vi gör ngt annat än att plugga och helst ska vi nog studera bibeln också.

Har du svininfluensan så behöver du inte vara borta så länge tydligen. En vecka eller så.

Raleigh är en lite finare stad än Greensboro, men saknar fortfarande, likt andra amerikanska städer, ett centrum. Äta och sånt kan man dock göra nere i stan.

Att inte inse att det tar lite längre än en och en halv timme att ta sig till en megakonsert var inget smart drag av oss. Knökfullt med bilar på avfarten saktade ner oss en aniiing. En styck taxichaufför med mod och lite kaxighet gjorde att vi kom fram snabbare än många andra. Till vadå? Jo, Carter Finley Stadium.

Carter Finley Stadium i Raleigh, NC spelade den 3 oktober 2009 spelade två band. ( Bra konstaterande va?!)

U2 är awesome! Helt fantastiska! Vilken show och vilken energi. Många låtar som jag inte hade hört innan, men på grund av detta har jag nya förälskelser. Detta är nummer I: U2 – I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight. Titeln stämmer så rackarns bra! (Har du inte Spotify? YouTube heter det då! Finns en sökfunktion också). U2 var ju inte ngt jag totallyssnade på innan, men nu. Vilken kväll!

MUSE är oerhört bra också. Vi satt lugnt och åt pizza när de började spela. Sångaren visades på skärmen och herre min je, en ny förälskelse II. Ehm ja. Bilderna gör honom inte rättvisa. Det där med en kille som sjunger och spelar gitarr är nog oslagbart!

Raleighhelgen var bra. Fyra av fem stulna bananer.

Stulna bananer är det från dining hall, eller matan som den nu benämns som. Därifrån är det lätt att stjäla bananas.

Pang pang på campus är ytterligare ett konstaterande. Givetvis (som jag dock tror att mor min skulle säga "Tack och lov och prisa Gudarna" - lite överdrift kanske) sover jag när det smäller. Historien går såhär: det var en jättefest i källaren här i huset där vi bor. (Den kunde jag iaf inte missa! Hördes som en skenande buffelhjord. Och nej, jag har inte hört en sån, men kan tänka mig. Bufflar är stora). However, det blev tydligen för många där i källaren och folk blev utkörda. Tydligen hade en av dem en pistol och antagligen blev den stackaren lite arg. Några hus härifrån, ett eller två, avfyrade människan pistolen. Sarah och company hamnade mitt i detta och fick slänga sig på marken. Då upptäcker de att de har tappat bort Connor. Han var okej dock,  hade inte fattat att det hade varit pang pang lucky luke. Som sagt, jag sov. Ovetandes är nog ett bra läge.

Nej, det händer inte varje dag.

Och jag ska kolla på ishockey i Washington DCmåndag. Washinton Capitals vs. New Jersey Devils. Det händer ju verkligen varje dag!

Detta nyhetsflöde fick mig att tänka på ngt så ytterst bra som Varan-TV:






Studier nu. Prov imorgon. Får bli fler hieroglyfer nerprintade här då. Efter alltså.

Enjoy Varan-TV!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0