vår, foton och prov.



Det är en troligtvis fix idé men att konstatera saker kan man istället se som min nya grej.

På lördag är det äntligen den 3 oktober. Äntligen passar in där för då ska vi på konsert! U2 står på schemat och Raleigh är staden där vi ska se dem. Svenska flickorna åker iväg en helg helt själva.

Tåg är ganska billigt här. Tur och tillbaka Greensboro-Raleigh: tjugotvå dollar. Tjugotvå gånger sju är lika med 154 svenska kronor. Ganska billigt för en tur på sammanlagt nästan tre och en halv timme. Tycker jag iaf.

Rastlösheten har slagit till. Jag har svårt att sitta still och definitivt det där att sitta ensam på rummet börjar bli svårt. Jag sitter väldigt mkt i lobbyn och det är trevligt. Tror dock att det kommer ändra sig snart och jag kommer vara tillbaka i det där att sitta själv på rummet är underbart!

Växjö Universitet är inte så illa ändå. Först löste det sig på så sätt att jag nu kommer kunna spendera en termin i Växjö, nämligen den i vår, med att skriva G3-uppsatsen i engelska. Underbart. Växjö Universitet är också bra på det sättet att det helt plötsligt kommer en check som säger att jag ska få 135 dollar! Detta fick även de andra svenska tjejerna från VXU. Tydligen så är det för mat då dining hall stänger under Thanksgiving. Dessa "matpengar" kommer troligtvis spenderas i New York City (Ja, staden!) istället! Okej, kanske en del kommer att gå åt till just mat i NYC, men ändå! Vi gillar't.

Vi åker till Washington D.C. (Ja, staden!) nästa helg igen. 10-13 oktober är det resande som gäller och sightseeing. Ska bli så skönt!

Jag har fått upp kort på väggen föreställande det så ovanliga motivet Viktor. Jag har tre kort på väggen. Min roomie har tjugotre (23) stycken för att vara exakt. Sen sitter det ytterligare tio i hennes skrivbord. Säger det ngt om mig? Är jag en otrevlig människa eller betyder det bara att jag behöver få fler kort skickade till mig? ;)

Spanskaprovet var inte så krångligt som jag trodde, men det kan ju samtidigt betyda att det gick åt helskotta. När det var tio minuter kvar och läraren sa just det så hade jag ett ord kvar att skriva. När jag sedan pratade med resten så hade de tyckt att det var snålt med tid och att de knappt hann klart. Whaaat? Ja, jag vet inte. Vi får se när det där resultatet kommer. Vi har dessutom en uppsats som vi ska skriva på måndag i spanska. Blä och urk.

Prov och exams, de kommer på rullande band nu. Tänk om man hade kunnat åka på utbytesstudier utan själva studierna. Visst, det hade säkert blivit tråkigt i längden men just nu känns det som att det hade varit golden!



Torsdag idag.

Fest ikväll.

Ladda nu.



Lisa M. Mattsson



Kommentarer
Postat av: vera

Ja verkligen, det hade varit golden!Dock tror jag inte det hade blivit tråkigt, händer saker hela tiden! kramar

2009-10-02 @ 12:34:39
Postat av: lisa

Var bara tvungen att skriva så eftersom jag kan höra mammas röst i huvudet: "Men tror du inte det hade blivit tråkigt i längden?". Garderade mig lite genom att skriva så! Fler inlägg Vera! Väntar spänt på att det ska komma ett mejl som säger att du har skrivit ett nytt inlägg :)

2009-10-02 @ 18:28:17
URL: http://lisaoverdar.blogg.se/
Postat av: ullah

mjaaau? jag får väll bli lite bättre på att skriva här. men nu pratar jag med dej på msn så... hej svej!

2009-10-06 @ 20:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0