Washington DC part I: hästar, parader och ett litet hus.



Tillbaka från DC och jag kan konstatera, utöver det faktum att jag gillade det oerhört:

Allting i DC är samlat så man kan gå nästan överallt. Detta betyder att det har blivit mkt vandrande i helgen. Vi har sett mkt också så det gör ju inte så mkt.

Det finns många statyer av hästar i Washington DC. Efter följande bild så blev det därför en liten grej att så fort jag såg en häst och hade kameran med mig så var det dags för kort. Blev några stycken med andra ord.




Vita Huset är inte så stort som man kan tro. När de dessutom har bestämt sig att sätta upp ett partytält framför det så blir det ännu mindre. Just den söndagen som vi ville kolla på det så bestämmer sig herr Obama för att ha ett vitt partytält framför. Vi har sett det iaf!



US Capitol är desto större. Tydligen, och självklart, så missade vi Lady "Disco stick" Gaga när hon pratade där. Det var nämligen så att vi hamnade mitt i en LGBT(LesbianGayBiTrans)-marsch för lika rättigheter och hon var där för att säga sin åsikt. Självklart glömde jag ta kort på själva massan med folk som kämpade för lika rättigheter och lyckades istället ta kort på de som var mer eller mindre ensamma om att vara emot. Det nedanstående sista kortet är taget med zoom. Så nära var jag alltså inte.



Min kamera har grym zoom. (Se sista bilden samt följande exempel)



 

 

 



Vi har sett massor, därför får det bli ett collage:

Lincoln Memorial
Arlington Cemetery med Kennedys grav, Den okände soldatens grav, en grym amfiteater och vita gravstenar i  mängder
Washington Monument
National History-museum
Fina höstträd
WW2-monumentet
SEGWAYS!











Part II behöver mer eftertanke. Den kommer komma, bara inte just nu.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hmm grym zoom var det ja:P Bättre än min i alla fall, tar 10 bilder sen tar batteriet slut....

2009-10-15 @ 07:11:38
Postat av: kajsa

jag diggar "You will eat your babies"-skylten.

Var ni inne i US capitol också? det är rätt coolt som jag minns det. =)



k

2009-10-25 @ 15:59:27
URL: http://barakajsa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0