Washington DC part II: den nya passionen.

Efter att ha varit i Washington DC så har jag upptäckt en ny passion. Innan jag åkte var jag inte särskilt intresserad av det, men efter att ha köpt biljetter och väl varit där så inser jag hur häftigt det är:

ISHOCKEY!

Att vara i Verizon Center och titta på när pojkarna i Washington Capitals slåss så att svetten lackar mot New Jersey Devils var en av de bästa upplevelserna i mitt liv. Jag blev helt indragen i matchen och hängde med i vartenda litet skrik. LET'S GO CAPS!

Extra krydda till det hela är att en svensk spelar i Washington Caps: Nicklas Bäckström. En annan Niclas, aka. Nicco(kick) hade en fin plan som tyvärr inte gick helt igenom. Jag var lite för långt ifrån isen, Nicco. Det hade varit ganska häftigt annars! Vi skrek oss dock hesa så fort nummer 19 kom in närheten av pucken och hejade som aldrig förr.





NHL-hockey är ngt underbart. Inget för mesar. Domarna står bredvid och tittar på när två män slåss som om de aldrig har gjort ngt annat. Det kanske de inte har heller. Fajten får pågå länge innan domarna tycker att det är lite för våldsamt. Jag gillar't! Hemma får de ju knappt peta på varandra innan det blåses av och 2 minuter utdelas. Så som fajten var här så skulle de blivit utvisade och inte fått spela mer den matchen, men icke här! Underbart!





Fler matcher får det alltså bli. Carolina Hurricanes spelar i Raleigh vilket är lagom nära. En tripp dit hade inte varit räligt! Tycker dessutom att en viss broder borde bjuda på en Röglematch eller två när jag väl är hemma!

Hockey är den nya grejen.
Lägg det på minnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0