lugnare helg, överdrift och nya planer.

Livet fortsätter här på UNCGs campus. Med det (överraskning) nya konstaterande:

Bio här är billigt. Sju dollar för att kolla på film i en stooor salong.

Inglorious Basterds är bra. Blodig, men bra! Den där Tarantino kan göra film (säger jag efter att ha sett en enda) men han är smått weird. Aningens knasig kan man också benämna honom.

Snacksen ska man dock låta bli att köpa på plats. Jag och Johanna bestämde nämligen oss för att dela för vi tänkte att vi inte var så jättesugna på popcorn och ja, ni vet. Därför bestämde vi oss för att ta en stor popcorn och två mediumläsk. 17 dollar blev det! Helt galet mkt pengar.

Nu ska vi snacka storlek och till vilken otrolig överdrift de där jänkarna tar till gällande storlek. En stor popcorn är typ en tioliters hink (okej, jag har också fallit lite i fällan på tal om överdrift) men stor var den. En mediumläsk sen är hisnande stor, större än XL du får på McDonalds hemma, nog t.o.m. större än XXL. Damen i kassan frågade dessutom Johanna om hon inte ville ha en stor för då skulle hon (J) få gratis refill! Som att vi skulle palla dricka upp det vi hade. Vi hade nog minst halva lådan kvar av poppisarna och halva våra läsk kvar när vi lämnade salongen. Fördomar efter Supersize me besannade? Positivt.

En lördag utan balluns var behövlig.

Torsdagen och fredagen förra veckan var definitivt inte galejfri. Utgångsfri var fredagen, men inte alkoholfri.

Att sjunga ABBA-, BSB- och Miss Li-låtar på väg mot New York Pizza klockan ett på natten tillsammans med några irländska tjejer och annat folk är väldigt kul och trivsamt! Speciellt efter öldrickande.

Min första, och möjligtvis sista, centurion är avklarad. Sverige och Danmark kom på delad plats i vårt rum; i det andra Tyskland och Mexico. Hundra ölshots på hundra minuter, det är en centurion. Tack och lov tog vi bara små (2 cl) i vårt. I det andra rummet slog de på stort, vilket gjorde att vårt rum var ganska lugnt, inte det andra. Vi klarade det iaf!

En ny resa är planerad till helgen. To the mountains! Vi har hittat en stuga där med diverse lyxigheter och där ska vi spendera några dagar. Jag ska agera förare till en av bilarna. Detta betyder att:
a) Jag ska för första gången köra en automatare.
b) Jag ska för första gången köra en hyrbil (Nej, herr Blå räknas inte riktigt som hyrbil, CR!)
(Okej, listan hade kunnat fortsätta, men nej.)


VMAs är häftigare att kolla live, i I-housekällaren, och Kanye West var lite dum. Okej att det var mot Taylor-I-wear-t-shirts-Swift men riktigt schysst var det inte.

Jag har ett popquiz i English Drama to 1800 imorgon.

Slutsats:
Jag måste gå och läsa klart Volpone nu.
Slutsats 2: Jag behöver alla lycka till jag kan få (om det gör att jag får kommentarer så ;) )
Slutsats 3: This is it. Mer kommer.




Kommentarer
Postat av: Frida

Wohoo, uppdatering!

Och lycka till såklart ;) Och kör försiktigt till bergen!

OCH snart åker jag, mindre än två veckor kvar!

2009-09-16 @ 15:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0